Hoe komen we de lockdown door?

De lockdown doet veel met ons op mentaal vlak. Er komen steeds meer berichten in het nieuws dat mensen zich eenzaam voelen en dat dit op langere termijn grotere problemen gaat veroorzaken dan wij nu kunnen voorzien. Vooral mensen die tijdens de lockdown weinig sociale contacten meer hebben of in de financiële problemen zijn gekomen, ervaren soms grote mentale problemen, zo blijkt uit onderzoek. Of je ervaart thuis juist meer stress doordat je de kinderen les moet geven, geen balans meer hebt tussen werk en privé en van online meeting naar online meeting schakelt.

Tips:

1. Werk je thuis? Neem dan regelmatig pauze.

De beste manieren om even pauze te houden zijn wandelen, uit het raam kijken, tekenen of mediteren. Vermijd je social media checken, filmpjes kijken, je mail checken of vakbladen lezen. Kom echt even los van je laptop en het online zijn.
 
2. Gebruik affirmaties om mentaal flexibel te blijven.
 

Hardop affirmaties zeggen op opschrijven helpen je om beter om te kunnen gaan met de situatie. Denk aan de volgende affirmaties:

  • Uitdagingen helpen me te groeien.
  • Ik ben trots op mezelf.
  • Alles komt goed.
  • Al mijn problemen hebben oplossingen.
  • Ik ben een geweldig persoon.


3. Ondersteun je hersenen in deze tijd met de juiste supplementen in ons lockdown pakket.


Speciaal om jouw brein wat te ondersteunen in deze gekke tijd, hebben we een Brain Balance pakket samengesteld. Deze combinatie zorgt voor meer weerbaarheid in stressvolle situaties, waar we ons nu in bevinden. Het pakket bestaat uit:

  • Omega 3: Het basissupplement dat niet mag ontbreken voor een optimaal functionerend brein.
  • Magnesium :  Magnesium zorgt voor rust en mentale balans in de avond en ook nog betere slaap.
  • 5-HTP: Natuurlijk griffononia extract. Gunstig bij emotionele stress en ter verbetering van je gemoedstoestand.
  • Vitamine D: Goed voor het immuunsysteem.

4. Voeding.

Gezonde voeding is een natuurlijk medicijn voor je hersenen en lichaam. Goede voeding is dan ook een voorwaarde voor meer gezondheid en geluk. Maar omdat ieder mens uniek is, verschilt de voedingsbehoefte per persoon. Zelfs als je gezond eet, kan het hierdoor zijn dat je te weinig voedingsstoffen uit je voeding binnenkrijgt. De kans daarop is tegenwoordig helaas vrij groot.

Supplementen zijn hierdoor vaak de beste manier om eventuele tekorten aan te vullen. Zelfs als je niet zeker weet of je een tekort hebt, is suppletie een veilige manier om zeker te weten dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Dus, ook als je geen klachten hebt maar preventief met je gezondheid bezig bent zijn supplementen een fijne toevoeging aan jouw lifestyle.

Probeer in ieder geval vers te eten en eet met de seizoenen mee. Eet veel vette vis en eiwitten en beperk koolhydraten en suikers. Beperk alcohol zoveel mogelijk. Een glaasje af en toe kan geen kwaad maar een teveel aan alcohol brengt je lichaam en slaapritme uit balans.

5.  Zorg voor voldoende slaap.

Ga op een vaste tijd naar bed en sta op een vaste tijd op. Zorg voor een frisse en geventileerde slaapkamer. Dim je lichten al op tijd voor je gaat slapen en zet je telefoon en/of laptop uit. Eet na 20.00 niks meer. 

6. Maak van ieder dag een klein feestje.

Ook al mogen we nu niet veel, zie toch kans om van iedere dag iets leuks te maken. Dit kunnen hele kleine en voor het oog onbenullige dingen zijn maar waar je wel gelukkig van wordt. Koop een mooie bos bloemen, stuur iemand een leuke kaart, kook eens extra lekker, verwen jezelf met een heerlijke bodylotion of een maskertje voor je huid ( zie de leuke home treatment sets). Zorg dat je op het einde van de dag met een goed gevoel naar bed gaat.

We zullen nog even vol moeten houden maar samen gaat dat lukken!